Lindhardt & Ringhof - The Call Company - The Call Company

De rette kompetencer til opgaven

Lindhardt & Ringhofs bogklubber har lagt hele deres opsøgende salg ud af huset. For dem handler det om at fokusere på kerneforretningen.

”Gør det, du er bedst til.” Sådan lød Danske Banks slogan, da boligmarkedet blæste derudad, og ingen endnu havde hørt om begrebet finanskrise. Selvom landets største bank måtte skrinlægge sloganet, er der alligevel noget sandt over sætningen.

Det har eksempelvis været mantraet hos Lindhardt & Ringhofs bogklubber i årevis og en af grundene til, at alle salgsaktiviteter med få undtagelser har været outsourcet siden bogklubbernes begyndelse.

”Det er et spørgsmål om de rette ressourcer og at have fokus på de rigtige ting. Vi har prøvet at køre lidt telemarketing internt, men vi kan ikke være effektive nok her i huset. Når man gør det selv, er der ikke kapacitet til at have coaches og den slags på, og det bliver lidt noget venstrehåndsarbejde. Vi skal fokusere på det, vi er gode til, nemlig at drive og optimere bogklubberne. Så er jeg bare glad for, at der sidder nogen på telemarketingsiden, der er dygtige til det, de laver,” fortæller Trine Aulkjær, tidligere marketingschef ved Lindhardt & Ringhofs bogklubber.

Et partnerskab med direkte handling og sparring

Trine anerkender dog, at der kan være ulemper ved at outsource salget.

”En agent kan i nogle tilfælde optræde lige kreativ nok for at booste salget. Det kan måske være for at øge sin egen provision eller for at leve op til nogle bestemte succeskriterier. Den slags kan være ret kritisk i vores tilfælde, fordi der går lang tid, før vi opdager det. Vi skal først have bogen sendt ud til kunden, så i nogle tilfælde kan der gå op til tre uger, før kunderne reagerer, og vi bliver opmærksomme på, at sælgerens løfter ikke stemmer overens med vores betingelser. Og i den periode kan der være sket rigtig mange salg fra den pågældende agent,” forklarer hun.

Trine mener derfor, det er vigtigt, at man betragter telemarketingopgaven som et partnerskab frem for et leverandør-/kundeforhold.

”Der kan i branchen ofte være langt fra virksomheden til agenten, der sidder og ringer, og det kan derfor være svært at have føling med, hvad der foregår. Det var en af grundene til, at vi valgte The Call Company. Her har vi én kontaktperson – en direkte linje – der fuldstændig ved, hvad der foregår. Han lytter med på opkaldene og følger op, så snart der er det mindste. Han er så at sige vores mand og ved præcis, hvad agenten laver,” siger hun.

Partnerskabet mellem Lindhardt & Ringhof går begge veje, så der også kommer indspark fra The Call Company, der kan være med til at forbedre bogklubbernes produkt.

”Det kan være en bestemt bog, som kunderne efterspørger i pakkerne eller andre ting, hvor vi justerer en lille smule for at forbedre salget. Vi ændrer selvfølgelig rigtig gerne på tingene, så længe det giver mening og kan øge vores forretning, så det er positivt at få input den anden vej fra The Call Company – og så bliver man bare generelt positivt overrasket over, hvor gode de er til deres arbejde,” smiler Trine.

Lindhardt & Ringhof har efterfølgende solgt bogklubberne til Gyldendals Forlag.

The Call Company

  • Behandlede 5.000 emner om måneden.
  • Opnåede en hitrate, der lå 20 % over målet for projektet.
  • Sikrede en omsætning for bogklubberne på over kr. 200.000,- om måneden.

Læs mere om Lindhardt & Ringhof

Få et uforpligtende tilbud

Kontakt vores direktør, Jonathan, på 31 78 49 06 eller jno@thecallcompany.dk og få et bud på, hvordan vi sammen kan indfri jeres målsætninger for god kundeservice.

Det siger vores kunder

"Vi ændrer selvfølgelig rigtig gerne på tingene, så længe det giver mening og kan øge vores forretning, så det er positivt at få input den anden vej fra The Call Company - og så bliver man bare generelt positivt overrasket over, hvor gode de er til deres arbejde."

Trine Aulkjær, Lindhardt & Ringhof