Dyrenes Beskyttelse

Et proaktivt og løsningsorienteret samarbejde

Efter løbende dialog og med et ønske om at kigge ind i nye kanaler til hvervning af støttemedlemmer, indledte Dyrenes Beskyttelse i sommeren 2017 et samarbejde med The Call Company. Siden da er det et samarbejde, der har båret præg af en høj grad af proaktivitet og et konstant fokus på optimering for at opnå de absolut bedste resultater.

Dyrenes Beskyttelse er Danmarks største og ældste dyreværnsforening, hvis målsætning er at hjælpe dyr i nød, stoppe overgreb mod dyr og kæmpe for et respektfuldt og bæredygtigt forhold mellem dyr, mennesker og natur. Da foreningen er finansieret af private midler, er de afhængige af frivillige bidrag og en kontinuerlig hvervning af faste støtter. For at få kontakt med flere dyrevenner og hermed opnå en større volumen indgik de i sommeren 2017 et samarbejde med The Call Company om at finde nye måder at generere medlemmer på.

”Efter flere dialoger med The Call Company, som har en løsningsorienteret tilgang til lige netop vores situation, sagde vi ja til et samarbejde, og det er vi glade for. Der har fra start af været en høj grad af nysgerrighed og innovation fra deres side, hvor de hele tiden er kommet med forslag til, hvordan vi kan optimere og justere til noget endnu bedre”, fortæller Tina Engberg, som er fundraisingchef hos Dyrenes Beskyttelse.

Der er en første gang for alting

Dyrenes Beskyttelse har i 10 år haft egen telemarketing, men med et ønske om at nå ud til endnu flere potentielle støtter har de i år valgt også at outsource til eksterne samarbejdspartnere som The Call Company, blandt andet ved at prøve kræfter med affiliate leads.

”Det er først indenfor det seneste år, at vi er begyndt at lade andre om at ringe på vegne af os, da vi havde brug for en ny kanal til at generere støtter i overensstemmelse med vores vækstmål. Udover det, så er det også første gang, vi bruger affiliate leads, som var The Call Company’s idé, da vi havde de indledende drøftelser. Jeg må indrømme, at jeg var noget skeptisk i starten, for jeg troede ikke på, at det var valide emner. I min optik er der langt fra at krydse af, at man godt kan lide dyr til at ville donere penge til dyrevelfærd. Heldigvis er jeg blevet positivt overrasket, for der har været en rigtig god performance på emnerne”, forklarer Tina.

Glade og engagerede medarbejdere

I forbindelse med at projektet blev skudt i gang var Dyrenes Beskyttelse på besøg hos The Call Company for at holde briefinger, spørgemøder og sidde med på lyt hos de medarbejdere, der skulle ringe på vegne af dem. Ifølge Tina var det en meget positiv oplevelse, som gav en ro i maven omkring det fremtidige samarbejde.

”Det gav en rigtig god fornemmelse, da vi var på besøg for at se, hvordan det hele var sat op og møde de personer, der skulle arbejde med vores projekt. Der er utrolig meget dynamik på arbejdspladsen, og selvom der selvfølgelig er en performancekultur med specifikke mål for medarbejderne, så har de det sjovt og er glade, mens de er på arbejde”, siger Tina.

Udover et godt indtryk af kulturen hos The Call Company betød det også meget for Dyrenes Beskyttelse, at de personer der ringede på deres projekt var engagerede i deres sag.

”Det var rigtig rart at sidde med på lyt og høre, hvad der blev sagt til folk omkring os. Det er jo nyt det her med at lade andre ringe på vegne af os, for vi er vant til, at vores egne folk, som ringer ud, brænder for sagen. Men det viste sig overhovedet ikke at være et problem. De medarbejdere, der var sat på vores projekt, var personer, der oprigtigt interesserede sig for dyr, og som var engagerede i vores sag. Det betyder rigtig meget for os”, afslutter Tina.

Fakta om samarbejdet:

Læs mere om Dyrenes Beskyttelse

Download casen her

Til toppen