Home

Kvalitetsopkald slår kold kanvas

Hussalg- og køb er en stor og vigtig beslutning i livet, og derfor har man krav på den bedst mulige hjælp. Den hjælp kan home nu tilbyde deres 200 nye, potentielle kunder hver måned, bl.a. fordi The Call Company har sørget for at afdække kundernes behov og skabe den gode kontakt.

Home er en af landets mest kendte ejendomsmæglerkæder. De omsætter boliger for mellem 20 og 30 mia. kr. om året, og har over 800 ansatte fordelt på 159 afdelinger rundt i landet. Alligevel ville de aldrig være kommet i kontakt med så mange nye, potentielle kunder, som The Call Company har skaffet dem siden marts måned.

”Vi har travlt med at gøre det, vi er bedst til, hvilket er at hjælpe folk med at sælge og købe bolig. Derfor var det oplagt, at få udvidet vores kundekartotek ved at outsource opgaven til et eksternt telemarketingselskab, der kunne stå for at etablere kontakten mellem kunderne og vores mæglere,” fortæller relationskonsulent Henrik B. Jacobsen fra Home.

Ingen kompromis med kvaliteten

Men inden for boligbranchen er relationen og stemningen mellem kunde og mægler alfa og omega, og det var derfor vigtigt for Home ikke at gå på kompromis med kvaliteten, når kontakten skulle etableres.

”Nogle virksomheder ville falde pladask for den billige pris, man kan få hos telemarketingselskaber med agenter i udlandet. Men jeg ved, at det på den lange bane er en langt bedre forretning at samarbejde med et dansk bureau, hvor kvaliteten er i top,” siger Henrik.

I Home’s tilfælde sikrer The Call Company en høj kvalitet ved at kontakte interesserede kunder, som allerede på forhånd har tilkendegivet, at de ønsker at kende værdien på deres bolig. Når agenterne ringer dem op, bliver de mødt med velvillighed, som oftest giver en bedre dialog og en højere hitrate, end når man ringer kold kanvas.

Afdækning af kundens behov: Bløde og hårde værdier

Home har erfaret, at kunder har vidt forskellige præferencer, når det kommer til, hvilken type mægler, de ønsker, skal sælge deres hus eller finde dem et nyt. På den baggrund fandt The Call Company frem til, at det var vigtigt at afdække, hvad kunden sætter pris på hos en mægler.

”Nogle kunder vil have en Jeppe K.-mægler, som er en frisk type, der kører hårdt på for at få huset solgt i en fart. Andre tænker mere på selve processen, og at samarbejdet skal være behageligt, solidt og foregå i et tempo, hvor alle kan følge med. Det er meget individuelt, og det vil vi selvfølgelig gerne imødekomme,” fortæller Henrik.

Men The Call Company har også tilpasset deres ydelser på andre niveauer. Blandt andet er der igangsat et nyt projekt, hvor agenterne rater leadsene efter, hvor stort potentiale agenten vurderer, der er i det enkelte lead. Ligeledes bliver kundeemnet også bedt om at rate sin egen interesse, hvilket giver en samlet helhedsbetragtning af det enkelte emne. På den måde får Home en prioriteringsliste, som er et nyttigt værktøj, da mæglerne til dagligt løber rigtig hurtigt og derfor har brug for at fange de varmeste leads først. Ifølge Henrik har de fået en skræddersyet løsning, som passer præcis til deres behov.

”Telemarketingbureauer giver tit en hulens masse statistikker, tal og rapporter, men The Call Company har tilpasset informationsflowet til lige præcis vores ønsker. For vores mål er, at kollegaerne taler med mennesker, som er professionelle, smilende og villige til at høre, hvad vi kan hjælpe dem med. ”

Fakta om samarbejdet:

The Call Company har skaffet kvalificerede leads gennem partnere, hvor emnerne har vist interesse for at få vurderet deres ejendom. I gennemsnit bliver 900 emner kontaktet om måneden, hvilket har givet Home ca. 240 potentielle kunder hver måned. Det svarer til en netto hitrate på 33%.

Læs mere om Home

Download casen her

"Telemarketingbureauer giver tit en hulens masse statistikker, tal og rapporter, men The Call Company har tilpasset informationsflowet til lige præcis vores ønsker. For vores mål er, at kollegaerne taler med mennesker, som er professionelle, smilende og villige til at høre, hvad vi kan hjælpe dem med."

Henrik B. Jacobsen, home
Til toppen