World Animal Protection

En personlig og professionel imødekommenhed

Siden januar 2016 har The Call Company samarbejdet med World Animal Protection om at hverve nye støttemedlemmer og nå deres vækstmål. Indstillingen til samarbejdet har fra starten af været, at en åben dialog og synlighed giver det bedste resultat. Derudover har samarbejdet været præget af en stor imødekommenhed – både på det personlige og professionelle plan.

World Animal Protection er en uafhængig, velgørende organisation, som hvert år hjælper millioner af dyr imod mishandling og udnyttelse. For at de kan udføre deres arbejde, er de afhængige af frivillige bidrag og nye støttemedlemmer hvert år. I januar 2016 valgte de derfor at indgå et samarbejde med The Call Company, som siden da har ringet for at skaffe nye støttemedlemmer til dem.

”Vi havde hørt, at de var en af de store på markedet, og efter nogle fornuftige snakke frem og tilbage, valgte vi at teste samarbejdet af, som derefter førte til et mere eller mindre fast samarbejde”, fortæller Marie Uhlig, der er Fundraising Project Manager hos World Animal Protection.

En stor åbenhed og synlighed fra begge parter

Helt fra begyndelsen har der været en stor interesse fra både World Animal Protection og The Call Company i at udvise åbenhed og synlighed overfor hinanden for at få det bedste ud af samarbejdet.

”Fra starten af har vi set samarbejdet som et win-win, hvor jo mere man drager nytte af hinanden, desto mere gavner det begge parter. Når vi for eksempel løbende leverer vigtig information om vores sager og resultater til The Call Company gavner det både os og dem, da deres salgsagenter bliver klædt bedre på til at tale vores sag over telefonen. Derudover er det også fedt, at The Call Company har en udtalt interesse i, at agenterne møder os og får et indblik i vores arbejde, så informationen om vores sager kommer direkte fra kilden”, siger Marie.

Marie tilføjer, at der kan være en udfordring ved at benytte et callcenter, da man ikke har fuldstændig overvågning af kvalitet og kan sikre sig, at de folk man ansætter brænder for sagen og ikke ”bare” laver pistolsalg.

”Man har ikke mulighed for at være til stede ved et eksternt callcenter hver dag – især ikke hvis de ligger i Aarhus. Men der synes jeg, at der har været en åbenhed og mulighed for at følge med i vores projekter hos The Call Company gennem deres kundeportal, som er let tilgængelig og let at navigere i, og gennem telefonisk opfølgning og mails, der sikrer nærvær i samarbejdet. Det er for eksempel altid nemt at få fat i Simon Alberg, vores kundeudvikler, hvis der er noget, der skal ændres eller justeres i”.

Imødekommenheden og engagementet er i top

Som en del af samarbejdet er Marie fra World Animal Protection jævnligt på besøg hos The Call Company for at lytte med hos de agenter, der sidder og ringer på projekterne og give gode råd med på vejen. Når hun er på besøg, har hun altid følt, at hun bliver taget godt i mod, og det er hendes klare opfattelse, at engagementet skinner igennem hos medarbejderne.

”Der har været denne her imødekommenhed og følelsen af at blive godt modtaget, når man kommer på besøg. Hele den stemning, der er hos The Call Company, mener jeg er god i forhold til at kunne fastholde deres medarbejdere – og det synes vi rigtig godt om. Jo længere tid medarbejderne har været ansat, desto dygtigere bliver de, og hermed bliver kvaliteten også høj”, forklarer Marie.

Foruden den personlige imødekommenhed føler Marie, at det har været et professionelt samarbejde, hvor både deres kundeudvikler hos The Call Company og medarbejderne har udvist stor professionalitet og engagement.

”Fra starten af har Simon, vores kundeudvikler, været samarbejdsvillig, imødekommende og omstillingsparat, og man har altid kunnet forvente at blive prioriteret højt. Når jeg har haft nogle kritikpunkter, eller noget jeg gerne ville have ændret, så har jeg følt mig hørt, og Simon har gjort sit for at justere ind. Og i kraft af at jeg selv har været agent engang, kan jeg tydeligt se, når agenterne er engageret. Det at de stiller mange spørgsmål i forbindelse med mine besøg, viser for mig engagement og professionalisme”.

Fakta om samarbejdet:

Siden opstart har The Call Company primært ringet beriget kanvas for World Animal Protection, som generelt er den sværeste form for fundraising via telefonen.

Læs mere om World Animal Protection

Download casen her

"Der har været denne her imødekommenhed og følelsen af at blive godt modtaget, når man kommer på besøg. Hele den stemning, der er hos The Call Company, mener jeg er god i forhold til at kunne fastholde deres medarbejdere - og det synes vi rigtig godt om."

Marie Uhlig, World Animal Protection
Til toppen