Anti-churn - The Call Company - The Call Company

Anti churn - Fasthold jeres kunder

Reducér frafaldet af kunder og medlemmer
Øg jeres omsætning
Minimér omkostninger til anskafning af nye kunder

Anti churn handler om at fastholde jeres kunder og sikre at de ikke opsiger jeres samarbejde. Hos The Call Company har vi stor erfaring med fastholdelse af kunder og har indgående kendskab til anti-churn strategier, som reducerer antallet af opsigelser og sikrer jer øget omsætning. Som eksempel har vi hos C More øget fastholdelsen af kunderne med 10% over ca. 10 måneder.

For at komme opsigelserne i forkøbet, laver vi også loyalitetskald, hvor vi på baggrund af jeres kunderejse kontakter eksisterende kunder kort før den periode, hvor størstedelen af jeres opsigelser falder. På den måde forlænger vi kundens levetid og har mulighed for at rette op på eventuelle utilfredsheder, før kunden skifter over til en konkurrent.

Vil du se vores video? Klik her for at godkende marketing-cookies.

Derfor forlader kunderne dig

Det er ikke sikkert, du er klar over, hvorfor dine kunder forlader dig. Er de utilfredse med dit produkt eller din service? Er konkurrenten billigere eller bedre til at markedsføre sig? Føler de at I yder for dårlig kundeservice? Eller er der mon en helt fjerde årsag?

Mange kunder forlader virksomheden, da de ikke føler, at virksomheden tager sig af dem. I en undersøgelse fra Forum Corporation kan det ses at op mod 70% faktisk forlader virksomheden, fordi de er utilfredse med serviceniveauet. Derfor vil de ganske ofte være en anbefaling at have et dedikeret team, som både håndterer indgående henvendelser fra kunder, som ønsker eller overvejer at opsige jeres service, men som også kan lave proaktive udgående kald. Kunder skal føle sig set og værdsat, hvilket i sidste ende oftest får dem til at blive længere.

Timing er altafgørende

Vi ved at timing er vigtigt i forhold til at fastholde dine kunder. Det nytter ikke noget at give dem et opkald 2 uger efter du har ringet til dem med et tilbud. Derudover skal du vide hvornår en kunde begynder at tænke på at forlade din virksomhed. På den måde kan du stoppe dem inden de når så lang.

Vi kan ved hjælp af dine historiske data, fx i dit CRM-system, hjælpe dig med at finde det tidspunkt i dine kunders livstidscyklus, hvor de typisk forlader din virksomhed. Herefter kan vi sætte en plan op for, hvornår de skal kontaktes. Du vil hurtigt kunne se, hvor effektivt den strategi virker.