EnergiMidt/ Waoo!

Dynamik og fleksibilitet

Energiselskabet EnergiMidt har mange produktmuligheder og er en del af det landsdækkende fiberbredbåndssamarbejde Waoo! I forbindelse med salgsarbejdet fandt selskabet fleksibilitet ved at trække på en ekstern partner til dele af telemarketingopgaverne.

Et moderne energiselskab har i dag nærmest et ubegrænset antal strenge at spille på. Der bliver gravet fibernet ned flere og flere steder, og det har bragt helt nye produktmuligheder med sig. Således har EnergiMidt i dag mulighed for at sælge alt fra bredbånd og tv-pakker til solcelleanlæg og stikkontakter.

”I forbindelse med vores salgsaktiviteter på fiberbredbånd fik vi i en periode noget sygdom blandt vores medarbejdere, og vi stod pludselig med en række telemarketingkampagner med deadlines, som vi ikke kunne håndtere internt. Derfor valgte vi ret hurtigt at tage fat i The Call Company for at få hjælp,” fortæller Anne Bay Rasmussen, der er Telemarketing-ansvarlig hos EnergiMidt og står for håndteringen af selskabets telemarketingaktiviteter på privat markedet.

Test af potentielle kampagner

I første omgang bestod opgaven i at ringe ud og skaffe forhåndstilkendegivelser til at hoppe på fibernettet fra forbrugere i områder, hvor gravemaskinerne muligvis skulle i gang med at lægge lyslederkabler i jorden. Det er dyrt at etablere, og derfor vil EnergiMidt sikre sig, at der er opbakning i lokalområdet.

”Jeg havde på forhånd opsat en række succeskriterier baseret på vores egne resultater, og The Call Company performede faktisk så godt på den opgave, at vi valgte at fortsætte med at bruge dem til at teste forskellige kampagner af,” siger Anne.

”Vi er i gang med at udvikle telemarketing aktiviteterne, så derfor har vi gjort meget ud af at undersøge, hvilke områder det kan betale sig at investere ressourcer i. Vi kigger meget på, at et salg må koste x-antal kroner, for at der er rentabilitet i det. Derfor har meget af det, vi har lavet det sidste halve år, været at teste forskellige tiltag for at undersøge, hvor de gode cases findes, som vi kan bygge videre på.”

En sådan case kunne eksempelvis være opgradering af kundernes 30/30 Mbit forbindelse til 60/60 Mbit, som var én af de testopgaver, The Call Company har udført for EnergiMidt.

”De har dygtige folk ansat, som har nogle gode salgskompetencer og er kvikke til at lære og komme med input til nye måder at vinkle tingene på,” fortæller hun.

Bringer dynamik til udviklingen

Hun fremhæver især den dynamik, en ekstern samarbejdspartner supplerer deres egen organisation med.

”Man får noget fleksibilitet ved at bruge en ekstern partner, og de kan reagere hurtigere. Vi er lidt tungere, for hvis vi skal skalere op, skal vi først til at finde folk – de har jo medarbejderne klar på en anden måde og kan hurtigt flytte dem over på vores projekt,” siger hun.

EnergiMidt står midt i at udvikle telemarketing-funktionen, og samarbejdet med The Call Company har givet den fornødne elastik til at kunne agere hurtigt og fleksibelt i den proces.

”I øjeblikket ved vi ikke, om vi vil komme til at bruge dem mere permanent. Men de er sprunget til og har løst de opgaver, vi lagde ud, med gode resultater,” fortæller Anne.

Fakta om samarbejdet:

The Call Company

Læs mere om EnergiMidt/Waoo!

Download casen her

"Man får noget fleksibilitet ved at bruge en ekstern partner, og de kan reagere hurtigere. Vi er lidt tungere, for hvis vi skal skalere op, skal vi først til at finde folk – de har jo medarbejderne klar på en anden måde og kan hurtigt flytte dem over på vores projekt."

Anne Bay Rasmussen, EnergiMidt
Til toppen